مقررات

روش خرید قطعات از تیمو الکترونیک به چه صورت است؟

فروشگاه اینترنتی تیمو الکترونیک انواع مختلف قطعات الکترونیک( از جمله ماسفت، ترانزیستور، خازن، مقاومت، میکروکنترلر، انواع سنسورها، دیود و یکسوساز و ... )را در دسته بندی‌های مختلف در منوی بالای سایت درج نموده است. کاربران عزیز می‌توانند وارد صفحه اصلی سایت شده و محصول مورد نظر خود را در دسته بندی مربوطه بررسی و مشخصات کامل محصولات را مطالعه کنند و در نهایت قطعه مورد نیاز خود را انتخاب و به سبد خرید اضافه کنند و در نهایت سفارش خود را نهایی کنند.

 آیا امکان لغو سفارش وجود دارد؟

بعد از تایید نهایی و واریز وجه، امکان لغو سفارش وجود ندارد.

ثبت اطلاعات مشتریان
 در هنگام سفارش محصول، لطفا مشخصات کامل(نام و نام خانوادگی، شماره تماس معتبر و...) و آدرس پستی دقیق( استان،شهرستان،کد پستی و...)  را به دقت  وارد کنید و حتما ایمیل و شماره تماسی که اعلام میکنید، معتبر و در دسترس باشد تا در صورت نیاز بتوان با شما تماس گرفت، در صورتی که اطلاعات مندرج در حساب کاربری شما صحیح نباشد،‌ هرگونه تاخیر به وجود آمده در ارسال سفارش متوجه خریدار می باشد.

مراحل بررسی و ارسال سفارشات
پس از تایید نهایی سفارش و پرداخت وجه آن، وضعیت سفارش به ” در حال آماده شدن ” تغییر می کند. پس از این مرحله مسئولین بخش بسته بندی طی 24 ساعت کاری سفارشات را آماده و از طرق مختلفی که خریدار انتخاب نموده است ارسال خواهند نمود.

پیگیری سفارشات 
 در صورتی که زمان بندی های قید شده، سپری شده و بسته بدون تغییر وضعیت مانده باشد، می توانید از روشهای مختلف که در صفحه "تماس با ما " آمده است، جهت پیگیری سفارش خود اقدام فرمایید.

روش های ارسال سفارش 
سفارشات ثبت شده طبق روشی که در زمان ثبت سفارش تعیین می شود، ارسال می شوند که توضیحات مربوطه در زیر آمده است:

  • پست پیشتاز

زمان تحویل بسته در این روش 1 تا 3 روز است كه برای مراكز استان 1 تا 2 روز ، ‌شهرستان های بزرگ 2 تا 3 روز و شهرهای كوچك و روستاها معمولا 3 روز می باشد. با توجه به ارسال انبوه سفارشات پستی از طریق دفتر خدمات پستی منطقه،‌ بعضا مشاهده شده كه بسته ها با تاخیر 1 روزه از دفتر خارج شده اند که این مورد خارج از مسئولیت فروشگاه می باشد.

  • تیپاكس :

تیپاكس یک شركت حمل و نقل خصوصی است كه تنها در برخی شهرهای ایران خدمات رسانی می کند (شهرها و شهرستانهای بزرگ).

زمان تحویل بسته در این روش 1 تا 2 روز است (شهرهای راه نزدیك 1 روزه و شهرهای راه دور 2 روزه) و هزینه حمل بسته ها نیز با توجه به وزن بسته ها تعیین می شود. در این روش بسته ها به صورت پسكرایه ارسال می شوند و به این معنی كه تنها هزینه قطعات در زمان سفارش دریافت می شود و هزینه حمل بسته در زمان تحویل بسته به مشتری، از وی دریافت می شود. كمترین وزن در نظر گرفته شده در این روش، 6 كیلوگرم است كه بسته هایی كه سبك تر باشند نیز همان 6 كیلوگرم در نظر گرفته می شوند و هزینه ارسال نیز بر اساس آن تعیین می شود ( بر روی رسید بسته كلمه حداقل قید می شود كه بیانگر این است كه وزن بسته كمتر از 6 كیلو می باشد و كمترین هزینه ارسال لحاظ شده است) این روش تنها برای وزن های بالا و یا موارد عجله ای توصیه می شود.

نكته مهم 
بسته های ارسالی با پست پیشتاز و تیپاكس در زمان ارسال بیمه می شوند، اما این بیمه تنها شامل نرسیدن بسته به مقصد به واسطه گم شدن، ‌آتش سوزی و … است كه تمام هزینه بسته نیز توسط شركت های مذكور پرداخت نمی شود. از همین رو در صورتی تمایل می توانید هزینه بیمه تكمیلی بسته را نیز پرداخت كنید (تلفنی با فروشگاه هماهنگ شود) تا بسته شما در مقابل شكستگی نیز بیمه شود. در غیر این صورت در صورت كوتاهی و حمل نامناسب شركت های فوق، ‌هیچگونه خسارتی پرداخت نخواهد شد.

روش های پرداخت سفارش 
پرداخت مبلغ سفارش به روش کارت به کارت یا پرداخت آنلاین از طریق درگاههای پرداخت انجام میشود که در زمان ثبت سفارش قابل انتخاب می باشد.

برگشت خوردن سفارش
در صورتی که بسته پس از ارسال، به مبدا برگشت بخورد،‌ علت برگشت بسته بررسی می شود و در حالتی که علت آن عدم حضور خریدار در زمان تحویل و یا اشتباه بودن مشخصات گیرنده (آدرس، تلفن، کد پستی، نام و...) باشد، خریدار موظف به پرداخت مجدد کل هزینه ارسال خواهد بود و در حالتی که اشتباه از سمت فروشگاه باشد (ناخوانا بودن آدرس، درج اشتباه مشخصات و یا مشکل در بسته بندی) هزینه ارسال مجدد بسته به عهده فروشگاه خواهد بود.

اعتبار پیش فاکتور 
اعتبار فاکتور ثبت شده برای پرداخت صرفا 1 روز بعد از ثبت سفارش است و پس از این مدت در صورت اتمام قطعات و تغییر قیمت ها، قیمت به روز محاسبه خواهد شد.

مهلت تطبیق فاکتور 
تا 24 ساعت پس از دریافت سفارش، مشتری میتواند اقلام ارسالی را با فاکتور خریداری شده تطبیق دهد و در صورت اختلاف و اشتباه بودن قطعات ارسالی، سریعا این مورد را گزارش دهد(از راههای ارتباطی آورده شده در صفحه تماس با ما)  و در صورت تاخیر در اطلاع رسانی، مسئولیتی بر عهده فروشگاه نخواهد بود.